Voorbehouden parkeerplaatsen
Download het retributiereglement voor voorbehouden parkeerplaatsen
Parkeerkaarten
FAQ
CityParking stuurt mij een onpersoonlijk antwoord zonder specifiek te reageren op al mijn vragen ?
Onze dienst behandelt de klachten met betrekking tot de geldigheid van de parkeerbewijzen aan de hand van systematische controles die uitgevoerd worden met behulp van de elementen in ons bezit:
- Was uw voertuig geparkeerd op een gereglementeerde zone of niet ?
- Was uw voertuig geparkeerd zonder het retributiereglement van de gemeente/stad te respecteren op een gereglementeerde zone?
- Waren alle elementen in ons bezit van voldoende kwaliteit om ervoor te zorgen dat de controle uitgevoerd werd?
Ik probeer CityParking telefonisch te contacteren, zonder succes, de lijnen zijn bezet. Hoe communiceer ik best ?
De eenvoudigste en snelste weg is een formulier on-line invullen.
Wat moet ik doen opdat mijn klacht zo spoedig mogelijk behandeld wordt ?
On-line een klachten formulier invullen. (sneller)
Ik schreef aan CityParking en kreeg geen antwoord, mag ik beschouwen dat mijn retributie geannuleerd is ?
Het feit dat er geen antwoord wordt opgestuurd wil niet zeggen dat de procedure wordt stop gezet. Slechts een brief van de klantendienst CityParking kan officiëel een retributie opheffen. Echter, wij krijgen een groot aantal brieven zonder gegevens van de afzender. De gebruiker moet altijd een adres achterlaten voor een antwoord.
De controleur heeft me gezegd dat de retributie werd geannuleerd, hoe kan ik hier zeker van zijn ?
Indien u het statuut van uw retributie wenst te kennen, gelieve een klacht te richten aan CityParking : alleen een officieel antwoord geeft u de zekerheid dat uw retributie werdt kwijtgescholden. De controleur en de agenten van CityParking die zich ter plaaste bevinden (techniekers) hebben geen toelating om uw retributie te annuleren. Deze heeft inderdaad alleen een vaststellende functie : was het voertuig geparkeerd in een gereglementeerde zone en beschikte dit ja of nee over een geldig parkeerbewijs duidelijk zichtbaar op het dashbord. Hij heeft dus geen autoriteit om een retributie te annuleren na het opslagen ervan. Een retributie kan enkel geannuleerd worden op basis van de schriftelijke informatie die door de gebruiker doorgegeven wordt aan de klantendienst.
Wat gebeurt er indien de elementen die in het bezit zijn van de klantendienst van CityParking ontbreken ?
De oprechtheid van de klager wordt enkel en alléén in twijfel getrokken in relatie met de objectieve informaties die in ons bezit zijn. In geval van ontbrekende gegevens, speelt dit steeds in het voordeel van de weggebruiker en wordt de retributie geannuleerd.
Wat zijn de elementen die in het bezit zijn van de klantendienst van CityParking om mijn argumenten te controleren ?
- Retributiereglement van de gemeente
- Lijst van nummerplaten met betrekking tot de gemeentelijke parkeerkaarten.
- De officiële verklaring van de controleur.
- Foto van de achterste nummerplaat van het voertuig
- Foto van de voorruit en geldig parkeerbewijs van de gebruiker.
- Foto met de retributie op de voorruit geplaatst.
- Lijst van de gecontroleerde straten.
- Rapport van de defecten parkeerautomaten (wanneer het gaat over een betalende zone)
- Controleverslagen van de controleurs.